Ga naar de inhoud
NL EN menu

Het Verbond Tegen De Liefde

Bert Hana - foto Enith Stenhuys
Bert Hana - foto Enith Stenhuys

Bert Hana (Heerlen) is theatermaker, presentator en organisator van theatrale evenementen. Bij het grote publiek is hij vooral bekend van zijn werk voor reclamespotjes. Zo speelde hij de bange jongen met de kwartaalcijfers in een Cup a Soup commercial en was hij worstverkoper in een Unox-spotje. In 2009 presenteerde hij het Uitmarktprogramma in Theater Frascati. Hana verhuisde in 2000 van Limburg naar Amsterdam waar hij theater-, zang- en danslessen volgde bij De Nieuw Amsterdam. Sindsdien speelde hij in diverse theatervoorstellingen, films en tv-series. Hana won najaar 2009 de Fringe Award voor zijn voorstelling Papadag, en 'dia-avond' waarop vader Bert Hana verslag doet van zijn vakantie met zijn zesjarige dochtertje.

(WIN2010)

Archief beschikbaar voor: Het Verbond Tegen De Liefde

  • Winternachten 2010 – Winternachten 1

    Wintercafé 4: Rules for Radicals 2.0

    Wat moeten de boze kunstenaars van vandaag? Hoe kunnen ze hun woede en kritiek kwijt? In Rules for Radicals gaan we op zoek naar een pragmatische handleiding voor het maken van schadelijke literatuur, straatrumoer en bommen onder de canon. Wat zijn de nieuwe strategieën waar de kunstenaar van tegenwoordig zich van kan bedienen? Rules for radicals 2.0 stelt een nieuwe vorm van 'radicalisering' voor. De kunstenaar moet als een wolf in schaapskleren het systeem binnendringen, om vervolgens codes op te eten en er nieuwe voor in de plaats te stellen. Geen openlijke oppositie dus, maar infiltratie. Het goede voorbeeld: de Yes Men, met hun 'identity correction'. De Yes men geven zich uit als grote criminelen met het doel ze publiekelijk te vernederen. En wie zijn dan die grote criminelen? Leiders en vertegenwoordigers van grote bedrijven die winst boven alles stellen. NL.